Silny złoty, wzrost płac, ale także cen produktów i usług w naszym kraju to czynniki decydujące o coraz częstszym zainteresowaniu zagranicznymi wycieczkami
Kreta, Cypr, Teneryfa oraz Słoneczny Brzeg w Bułgarii to najczęściej wybierane kierunki w lipcu i sierpniu tego roku
Click&Go notuje wzrost sprzedaży o ponad 110 % a w Polsce może paść rekord sprzedaży zagranicznych wycieczek
Polacy coraz chętniej wyjeżdżają na zagraniczne wakacje korzystając z regularnych linii lotniczych także tanich przewoźników za pośrednictwem biur podróży. Silny złoty, wzrost wynagrodzeń przewyższający wskaźnik inflacji oraz produktów i usług w Polsce to główne czynniki wpływające na większe zainteresowanie wycieczkami zagranicznymi. Biuro podróży Click&Go oferujące takie formy wypoczynku zanotowało w I półroczu tego roku ponad 110% wzrost sprzedaży przy obserwowanym 25% wzroście w całym sektorze. Tego lata Polacy najchętniej chcą spędzać wakacje na Krecie, Cyprze, Teneryfie oraz w Słonecznym Brzegu w Bułgarii. Przy rosnących kosztach organizacji wakacji w Polsce należy się spodziewać w tym roku kolejnego rekordu sprzedaży wycieczek zagranicznych.
Linie lotnicze a przede wszystkim przewoźnicy niskokosztowi systematycznie poszerzają swoją ofertę uruchamiając regularne loty do nowych krajów. W tym roku na przykład tanie linie lotnicze zwiększyły liczbę lotów między innymi do Słonecznego Brzegu, ale także na Teneryfę. Na tę hiszpańską wyspę z niektórych lotnisk można polecieć już 4 razy w tygodniu, co pozwala na komponowanie niemal dowolnej długości wypoczynku. Na poszerzeniu siatki połączeń korzystają takie biura jak Click&Go, które oferują wakacje w coraz nowych miejscach. Większość Polaków latem wylatuje na 7-10 nocy, jednak na popularności zyskują krótkie 4 dniowe wyjazdy. Dawniej dotyczyły one raczej miast, tzw. city breaków, dziś bardzo często klienci wylatują tak na Maltę, Cypr, czy do Grecji. Popularność niektórych kierunków wakacyjnych nie zależy tylko od cen i zwyczajów turystów, ale także nierzadko od lokalnych przepisów.
„Do ciekawej sytuacji w tym roku doszło na Majorce. Od 2020 r. z godnie z rozporządzeniem Parlamentu Balearów w hotelach zlokalizowanych w rejonie Magaluf, Playa de Palma oraz El Arenal, bezpłatne napoje alkoholowe mogły być wydawane jedynie podczas obiadu i kolacji w limicie 3 szt. na os. Pomiędzy posiłkami napoje alkoholowe były płatne. To miało ograniczyć skargi na pijanych turystów szczególnie z Wysp Brytyjskich i przyciągnąć spokojniejszą klientelę – co się udało bo incydenty tzw. balconingu w rejonie Magaluf spadły o około 90%!. Oczywiście spadło też zainteresowanie Majorką jako destynacją wakacyjną. Więc w 2024 roku władze Majorki po cichu z tej decyzji się wycofały. – komentuje Michał Głowa, dyrektor biura podróży Click&Go na Polskę
Wyraźnie widać też, ze zmieniają się wakacyjne zwyczaje Polaków. Nasi rodacy poszukują ofert, które zapewnią im spędzenie wypoczynku w najwyższym standardzie.
„ Polacy wylatując na wakacje coraz częściej poszukują hoteli o wyższym standardzie, dominują te 4*, jednak udział sprzedaży hoteli 5* wzrósł u nas o 100% z (7 do 14%). Zmieniają się także zwyczaje jeśli chodzi o charakter zakwaterowania. Jeszcze kilka lat temu dominowały hotele z animacjami. Dziś są poszukiwane nadal przez rodziny z dziećmi, jednak pary szukają spokoju i coraz częściej wybierają z rosnącej oferty hoteli typu „Adults only”. W tym roku nasze biuro sprzedaży zanotowało wzrost sprzedaży o ponad 110% przy szacowanym 25% wzroście obserwowanym w całym sektorze. Rosnące koszty organizacji wakacji w naszym kraju zwiększają popyt na zakup wycieczek zagranicznych. Na Malcie, Cyprze czy w Bułgarii jest po prostu taniej niż w Polsce, a mamy tam gwarancję słonecznej pogody. Jestem przekonany, że w tym roku w Polsce należy się spodziewać kolejnego rekordu sprzedaży wycieczek zagranicznych.” komentuje Michał Głowa, dyrektor biura podróży Click&Go na Polskę
Oferta biura podróży oparta o siatkę połączeń regularnych zapewnia szerszą ochronę klienta za pośrednictwem obowiązkowej gwarancji ubezpieczeniowej oraz odprowadzanych składek na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Turystyczny Fundusz Pomocowy. Daje jeszcze szereg innych korzyści, między innymi pozwala zaoszczędzić często niemałe kwoty w porównaniu z ofertą czarterową, możemy zdecydować sami czy zabieramy tylko mały bagaż, lub to czy będziemy korzystali z transferu czy wolimy wypożyczyć samochód. Daje więc również sporą elastyczność taką jaka mamy, kiedy sami składamy sobie takie usługi osobno. Jednak w porównaniu ze składaniem tych usług samodzielnie jesteśmy objęci szerszą ochroną i nierzadko korzystamy z niższej ceny ze względu na wolumeny jakie biuro podróży ma na danym kierunku.
***
Click&Go jest biurem podróży działającym w Irlandii od 2010 roku, natomiast w Polsce funkcjonuje od 2018 roku. Biuro zajmuje się tworzeniem i dystrybucją tzw. pakietów dynamicznych, czyli łączenia
w jeden pakiet i pod jedną umową usług turystycznych w oparciu o istniejące siatki połączeń lotniczych. Korzystając z usług biura klienci mogą oszczędzić czas potrzebny na samodzielną organizację wyjazdu, a także kompleksowo dopasować potrzebne środki transportu tj. samolot, transfer z lotniska. Klienci mogą również wykupić przelot z hotelem i ubezpieczeniem i opcjonalnie z transferem. W przypadku odwołania lotu np. z powodu warunków atmosferycznych, klienci nie muszą liczyć jedynie na siebie. W takiej sytuacji biuro podróży nie pozostawia klienta, czego przykład mieliśmy w ubiegłym roku w czasie pożarów na Rodos i na Sycylii.